Van brownie naar blondie

van bruin naar blond

Een paar jaar geleden ontstond het verlangen om terug rond te lopen met mooie blonde lokken. Toen ik nog een klein lana’tje was had ik mooie blonde lokken die zo licht waren dat het bijna wit was. Met het ouder worden is ook mijn haar veranderd en al snel waren mijn blonde lokken vervangen door bruine lokken. Ik heb nooit mijn haar graag gezien toen het bruin was. Ik ergde er mij zelfs aan.
Tot voor die ergernis was ik helemaal geen voorstander van kleuren, je moest maar blij zijn met wat je gekregen hebt dacht ik. Nu dacht ik hier toch gauw anders over.
En dit was het begin van een hele “transformatie”.
Ik neem jullie mee op mijn weg naar blond haar.

Ik ging naar de kapper en was mijn papa nog aan het overtuigen om voor blond te gaan. De kapper hielp mij mee mijn papa te overtuigen maar zij vond het een slecht idee om helemaal voor blond te gaan, dus het werd balayage. Balayage kan je wat vergelijken met lokjes blond die ervoor zorgen dat jouw haar een lichtere heeft.
In het begin was ik ontzettend blij maar dit was nog steeds niet wat ik wou hebben.
Na nog een keer of 3 een balayage te laten zetten was ik het wel beu.
Elke keer 80 tot 120 euro betalen dat vond ik erover dus besloot ik deze week om zelf mijn haar te kleuren.
Ik weet dat dat een hele uitdaging was maar ik wou die heel graag aangaan.
Dus ging ik naar de winkel en kost een blondeercreme. Deze bracht ik aan op mijn haar en ik moest het 30-45 min laten in trekken. Na 10 minuten was mijn haar al serieus afgebleekt waardoor ik in paniek schoot.
Mijn haar zag er namelijk redelijk oranje uit. Ik besloot om alles uit te wassen en vervolgens een zilvershampoo te gebruiken. Na het was leek het nog steeds oranje dus begon ik met het drogen van mijn haar. Een groot geluk dat dat veel hielp want het was al een stuk beter. Momenteel zit er nog een warme gloed in, maar dit komt omdat de kleurshampoo er nog niet lang genoeg in heeft gezeten. Nu ben ik van plan om het nog ietsjes lichter te maken en dan ben ik helemaal tevreden.

Tips om zelf je haar te laten bleken
Wees je ervan bewust dat het laten bleken van jouw haar heel slecht is. De structuur van jouw haar gaat direct veranderen en haarmaskertjes zal je altijd bij je moeten hebben. Wanneer jouw haar geblondeerd is heeft het veel meer verzorging nodig dan voorheen. Ik heb ook een zilvershampoo aangeschaft om de oranje gloed uit mijn haar te halen. Dit kan ook heel handig zijn!
De eerste keren zou ik zeker door een kapper laten doen!

Groetjes Lana xxx

Geef een reactie

