Mijn ergste date OOIT!

ilke en lana friends blue sparkles

Gegarandeerd ken je honderden horrorverhalen over een verschrikkelijke date of heb je dit zelf al eens meegemaakt.
Wel, ik heb ook zo’n “horrorverhaal” en dat deel ik graag vandaag met jullie!

Dit verhaal speelt zich zeker 2 jaar geleden af.
Ik had nog geen vaste relatie gehad en was daar ook echt niet naar op zoek.
Na toch wel een tijdje gepraat te hebben met een jongen merkte ik dat hij heel geïnteresseerd begon te worden en hij vertrouwde mij ook echt.
Hij liet mij zelfs zijn miniatuur autocollectie zien… (EERSTE RODE VLAG)
Hoe closer hij begon te worden met mij hoe afstandelijker ik werd want ik vond het best wel akelig.
Ik zag hem nog steeds als een praatmaatje voor als het eens tegen zat, want ik had hem tenslotte nog nooit in het echt ontmoet.

Op een dag stelde hij voor om samen iets te doen.
Ik ging die dag al met een vriendin gaan winkelen en dat deelde ik dus ook even mee.
Waarop ik als antwoord kreeg: “oohh dan kom ik ook!”
Ja hij had zojuist zichzelf uitgenodigd!(TWEEDE RODE VLAG)
Na heel lang zagen dat hij mij graag wou ontmoeten stemde ik toe. (na even toestemming te vragen van die vriendin)
Wat kon er gebeuren? Ik was niet alleen en we liepen in een overvol winkelcentrum.
Iets wat ik achteraf toch nooit meer zou doen!

De dag was aangebroken en ik liep al rond met die vriendin in het winkelcentrum toen ik een berichtje kreeg van hem: “ik sta aan de inno komen jullie naar hier?”.
Op dat moment was ik mij al aan het bedenken en stuurde ik dat ik de inno echt niet wist zijn.
(Er hangt buiten een groot bordje met INNO op 😉 )
Na weer een heleboel gezaag zei hij dat we naar buiten moesten gaan en dat deden we.
Hij kwam ons te gemoed en ga ons direct een hand.
Ja een hand… ik voelde mij meer op een vergadering dan in een winkelcentrum maar bon.
We liepen naar binnen en ik wilde de dag echt niet verpesten dus ik begon te vertellen, en vertellen, en vertellen.
Tot hij zei: “kan jij 5 minuten jouw mond houden?”. (DERDE RODE VLAG!)
Ik was zo beledigd dat ik wel 20 minuten gezwegen heb en dat vond hij dan weer niet zo leuk.

“Hij vroeg of ik 5 minuten mijn mond kon houden…”

We waren nog steeds in een winkelcentrum dus dat betekend: WINKELEN!!!
Samen met Ilke (gevolgd door die jongen) liep ik winkels binnen en we konden nog niets vastnemen of bekijken of hij vroeg: “moet ik dat voor jullie betalen?”.
Als er 1 ding is waar ik niet tegen kan dan is het een “vreemde” die vraagt om iets te betalen voor mij.
Het is misschien wel lief bedoeld maar ik kan heus wel mijn eigen spullen betalen.

Even later passeerde we voor bij een speelgoedwinkel.
Mijn zus gaat hier zo graag binnen als we hier zijn en hij blijkbaar ook.
Hij vroeg me of ik even met hem binnen wou gaan en dat deed ik…
Even later stond ik mee aan de kassa met een 18-jarige jongen die speelgoed autootjes wou kopen.
Aan de kassa werd gevraagd of het een kadootje was en hij antwoordde: “nee het is voor mezelf”.
Ik had echt moeite om mijn lach in te houden.

Na al het winkelen werden we moe en gingen we even op een bank zitten.
Ik legde mijn hoofd op Ilke haar schouder en hij antwoordde:” dat mag je ook bij mij doen hoor”. (VIJFDE RODE VLAG!!)
Ik reageerde er al niet meer op en dat moet best wel duidelijk geweest zijn.
Een paar minuten later hing hij al de hele tijd rond mijn vriendin met opmerkingen als: “doe die pet eens af dan zie ik jouw mooie ogen”.
Ilke was nog meer gedegouteerd dan ik.
Dan was het echt genoeg geweest en zijn we zelfs enkele keren proberen wegvluchten in een winkel maar hij vond ons steeds.
Toen hadden we besloten om te zeggen dat we naar huis zouden gaan en we liepen nog even met hem mee tot aan de fietsenstalling.
Daar heeft hij nog even gezongen voor ons want hij zei heel de tijd dat mensen zeiden dat hij mee moest doen aan the voice.
Wel, ik kan jullie verzekeren dat ik mooier kan zingen en ik zing zo vals.
We wouden hem niet kwetsen dus zeiden we dat hij het wel redelijk deed.

“Hij zou moeten meedoen aan de voice, zeiden zijn vrienden…”

Toen reed hij weg en we hebben ons nog nooit zo kapot gelachen.
Nog een klein “detail”, hij leek helemaal niet meer op de foto’s die hij doorstuurde en die op zijn fb te zien waren.
Ik ben niemand die valt op uiterlijk maar dan mag je toch tenminste eerlijk zijn vind ik.
De foto’s van op zijn fb waren zeker 3 jaar oud.

Ik noem dit nu wel mijn ergste date maar voor mij was het echt geen date.
Voor hem daarin tegen wel… ik ben thuis gekomen en heb hem direct overal op geblokkeerd want hij bleef maar sturen en ik vond het na alles heel creepy!

Volgende keer mijn ergste date maar vanuit Ilke haar perspectief!

Groetjes lana xxx

2 gedachtes over “Mijn ergste date OOIT!

Geef een reactie

