Songs with memories

tumblr_lg2tgpzIzZ1qeuyelo1_500
Iedereen heeft het wel, die bepaalde liedjes die fijn of minder fijne herinneringen oproepen.
Ik heb er namelijk een heleboel maar ik laat jullie vandaag kennis maken met maar enkele.
De leukste heb ik voor jullie uitgekozen!

♥ avicii: wake me up ♥

Wanneer ik deze hoor keer ik direct terug naar het warme Frankrijk.
Enkele zomers geleden waren we op vakantie in een huisje in Frankrijk en met dit liedje maakte mijn papa ons elke morgen wakker.
Normaal zou ik dit liedje moeten haten want ik hou echt niet van opstaan maar het is en blijft een vrolijk liedje.
Eigenlijk was dit best nog een goede manier om mij wakker te maken want ik was niet geïrriteerd ofzo wanneer ik uit mijn bed kwam.

♥ Kaiser Chiefs: Ruby ♥

En dit is een herinnering van veel langer geleden…
Ik was 8 jaar en ik ging eens alleen met mijn bomma en bompa op vakantie naar zee.
Het was een prachtig hotel alleen moesten we een hele hoge trap op en ik had hoogtevrees dus heb ik daar eerst heel het hotel bij elkaar geschreeuwd maar ben toch tot eindelijk boven geraakt.
S’avonds was er vuurwerk op het strand en dan ben ik met mijn bompa daar naar gaan kijken en kreeg ik een ijsje.
Vervolgens waren we nog even iets gaan drinken en dan gingen we slapen.
Ik kroop in mijn bed en ik staarde wat door het raam toen ik dit liedje hoorde spelen in de cafetaria beneden.
Nu denk ik altijd terug aan zee als ik dit liedje hoor 🙂

♥ Madonna: Hung up ♥

Dit was gewoon de plaat van mij en mijn papa.
Elke keer deze op de radio kwam stonden wij te dansen en te zingen, echt een grappig zicht was dat!
Ik probeerde zo goed mogelijk mee te zingen al kon ik toen nog geen engels.

♥ Robert Abigail: Merengue ♥

Weer een herinnering die zich afspeelt in Frankrijk.
Dit liedje stond op onze vakantie-cd en telkens als dit liedje voorbij kwam zongen ik en mijn zus mee.
We verstonden niet wat ze zongen dus zongen we maar:” wij willen kabeljauw…”
En om eerlijk te zijn lijkt het er toch goed op he 😉
We hadden toen zelf enkele dansjes op dat liedje uitgevonden en die waren gewoon hilarisch!
Nu komt nog het beste van al!
Een jaar geleden gingen wij naar Francorchamps en wie was daar aan het spelen??…. Robert Abigail!
Op dat moment wist ik niet wie hij was maar ik had wel een t-shirt van hem gekregen :p
En in de auto zei mijn papa ineens dat hij dat liedje had gemaakt.
Ik was echt van: “whuuuttt… :o” :p
Dus dit was echt een leuke herinnering!
aan welk liedje heb jij een leuke herinnering?
Groetjes Lana xxx

Geef een reactie

